czwartek, 12 czerwca 2014

SKOK Wołomin - edukacja

Jak ważna jest edukacja finansowa, do tego nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Ale czy my Polacy, mimo optymistycznych wniosków po badaniach zleconych przez Związek Firm Pożyczkowych naprawdę jesteśmy wyedukowani z zakresie finansów? Polska szkoła w marnym stopniu realizuje przygotowanie młodych Polaków do rozumienia takich słów jak budżet, produkt narodowy brutto, pożyczka, kredyt, kredyt hipoteczny, RRSO (rzeczywista roczna stopa oprocentowania). Czy dzisiejszy nastolatek rozumie te pojęcia? Jestem przekonana, że nie. Mam doświadczenie, osoby, która wychowuje dwoje nastolatków. Kiedy kilka dni temu spytałam córkę, czy wie co to znaczy rzeczywista roczna stopa oprocentowania, odpowiedziała, że nie jest jej to do niczego potrzebne. Od tego są pracownicy instytucji finansowych, aby przeprowadzili analizę i symulację branego kredytu. Córka chciałaby zaciągnąć zobowiązanie, tylko nie ma jeszcze historii kredytowej, więc próbuje na nas z mężem naciskać, abyśmy jej w tym pomogli. 
Powiedziałam ok. ale pod jednym warunkiem, założy sobie konto w SKOK Wołomin. Sama mam konto w SKOK w Wołominie od ponad roku i jestem zadowolona z posiadanego w SKOK Wołomin rachunku. Dlatego pierwszym i jedynym warunkiem jest posiadanie przez nią w SKOK w Wołominie rachunku. Córka jeszcze nie zdecydowała się, zadała tylko jeszcze jedno pytanie, czy może sobie założyć rachunek w banku. Odpowiedziałam, stanowczo, że nie będę wspierała żadnych instytucji bankowych. Dla mnie system SKOK jest najlepszym sposobem do budowania swojego zaplecza finansowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz